Het probleem met een te hoge beginstand en verkeerde vertreklocatie komt omdat de EasyRit app elke keer zodra u deze opent in de database kijkt naar de rit met de hoogste eindstand per voertuig. Normaal gesproken zou de rit met de hoogste eindstand ook uw laatste rit van het voertuig moeten zijn. Echter zijn er 2 mogelijkheden wanneer dat dit niet het geval is:
Dit klinkt omslachtig en niet handig, maar zo wilt EasyRit ervoor zorgen dat u een geordende, nette rit-registratie krijgt zonder typfouten en voertuigen met kilometerstanden van meerdere voertuigen.
Om dit probleem op te lossen moet u eerst nagaan of het bij u gaat om een enkele typfout in een eindstand, of dat u een hele registratie van uw vorige voertuig op het zelfde voertuig heeft staan. Indien het gaat om een enkele typfout kunt u gemakkelijk de rit opzoeken via het Mijn EasyRit beheerprogramma online en daar de betreffende eindstand aanpassen. Mocht het gaan om ritten van uw vorige voertuig dan kunt u het beste naar het Mijn EasyRit beheerprogramma gaan en de volgende stappen doorlopen:
Als bovenstaande stappen succesvol zijn afgerond wordt het aangeraden om op de app even uit en opnieuw in te loggen zodat de app bij een nieuwe login alle juiste gegevens kan downloaden uit de database.